sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Tort Cu Nuca

Tort cu nuca

Reteta de mai jos este usor de urmat, nu da gres, va puteti impresiona familia, prietenii,etc.
Am primit-o de la sotia unui coleg, mi-a reusit, ca atare v-o recomand si voua.


Blat: 500 g nuca (macinata )
             1 cana zahar tos
             coaja rasa de la 3 portocale
             6 oua

Se separa galbenusurile de albusuri.Albusurile se bat spuma. Separat galbenusurile se freaca cu zaharul (zaharul se adauga treptat) pana se obtine o crema albicioasa, se adauga peste aceasta compozitie coaja de portocale rasa, nuca macinata (putin cate putin, compozitia se va ingrosa - sa nu va speriati). Se adauga treptat albusurile batute spuma si se amesteca de jos in sus (eu am adaugat si un praf de copt in aceasta compozitie).
Se rastoarna compozitia intr-o forma de tort (cu diametrul de max.24 cm.) si se pune in cuptor, la mijlocul acestuia, la foc mediu spre mic aproximativ 45 minute. (Eu l-am lasat in cuptorul electric la 150 grade C ). Se incearca cu scobitoarea daca este gata.

Blatul se raceste putin (15-20 minute) dupa care se insiropeaza , cu multa rabdare, cu un sirop format din:
SIROP – 1 cana zahar + sucul de la 3 portocale mari, se fierb 2-3 minute, iar cand siropul este caldut se insiropeaza blatul.

Tortul se lasa sa se raceasca si se imbraca in glazura de ciocolata alba/neagra (ciocolata menaj topita si amestecata cu putin unt) sau cu glazura de la pachet de la Dr.Oetker (se gaseste de caramel, ciocolata alba/neagra care dupa cum scrie pe plic se amesteca cu 2-3 lingurite de apa-de respectat cantitatea de apa altfel glazura iese prea subtire si nu se intareste repede).
Se orneaza cu fructe-1-2 ciorchine de coacaze proaspete. Arata foarte bine tortul in aceasta combinatie.
  
Eu am folosit la blat ½ cana zahar si la sirop tot ½ cana zahar, in caz contrar iese prea dulce, dupa gust.


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu